joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Exkluzv: BMW X5 4,8iS

Exkluzv: BMW X5 4,8iS

- Baj van! - kezdte a telefonban a BMW-s kollga az tvtel napjnak reggeln. - Ne haragudj, nem tudjuk odaadni a 4,4 literes X5-st, de elviheted az j 4,8-ast. J lesz? Nem tagadom, els hallsra szgyenszemre fel sem tnt a klnbsg, gy a V8-ast kpzeletben siratva mondtam igent az j lehetsgre. Csak ksbb kezdtem kapizsglni, hogy mi trtnt.

Izgatott a dolog, mert egy kzeli bartomnak - aki egybknt profi fnykpsz - mr hetekkel korbban meggrtem, nlam lesz teszten a kedvenc autja, s megynk vele fotzni. Odig van az X5-srt, ez az lma, mert ers, tgas, tbbcl, szval nagyszeren alkalmas egy aktv letmd ember kzlekedssel kapcsolatos ignyeinek kielgtsre. Bevallom, engem a V8-as motor rdekelt a legjobban, szeretem, ha az er hangban is jelen van, s a BMW nyolchengereseirl ilyen tekintetben is szinte csak jt hallani. Elegnsan, taxival mentem az importr irodjhoz, knyelmesen ltem htul, s mg mindig a 4,4-esen bnkdtam, egyszeren fel sem fogtam a msik szm jelentssgt.

Kedves emberek dolgoznak az j gyri kpviselet kk-fehr cgnl. Frisstvel knlnak, mosolyognak, minden papr el van ksztve, kulcs, forgalmi mris a kezemben, s indulunk a garzs fel. A liftben egy kollga megkrdezi: - Tesztaut? Melyik? A 4,8iS X5? Az j mka lesz, olyan hangja van, mint hrom choppernek, j utat! Felcsillan a szemem! Kezdek magamhoz trni, az iS "toldalk" vgre helyre teszi, elindtja az agyam, gyors lptekkel kvetem a ksrm, s les nyikorgssal mr megy is felfel a garzs rols ajtaja...


Orral llt befel. Elszr a 315-s gumikat lttam meg, majd a testes hts szoknyt, aztn a klyhacs mret kipufogkat oldalanknt. reztem, ahogy a pulzusom elkezdett finoman lktetni a halntkomnl, s a leplezett izgatottsgombl valami mgis kilhetett az arcomra, mert az tad hlgy flve krdezte: - Tetszik? Hang nem jtt ki a torkomon, ezrt csak blintottam, s feltnt, hogy kiszradt a szm. Atya g, ez valban a 4,8iS! Gyorsan letudtuk a szoksos formasgokat, kitltttk a paprokat, s kiderlt, az autban nincs 600 kilomter sem. A mlt hten llt forgalomba, teljesen makultlan, n vagyok az els, aki vallatra foghatom. Nem tagadom, ehhez mrten megilletdtem...

A hlgy kedvesen elksznt, mire szbe kaptam, valsznleg mr jfent a szmtgpe eltt dolgozott, s nem az jtszdott le benne, ami bennem. Csak ltem a brszag, vegboltozatos trben, simogattam a vastag karimj kormnyt, halkan zmmgtettem az ls- s tkrllt villanymotorokat, majd rutinbl tfutottam a krlttem lv kapcsolkat. Semmi rejtvnyt nem kellett fejtegetni, minden knnyen rtelmezhet, gy pillanatok alatt gy reztem magam, mintha vek ta X5-sm lenne. Kevs aut tudja ezt, s azt hiszem, van annyi tapasztalat a birtokomban, hogy ezt felelssggel kimondjam.


A motort szndkosan nyitott ajtval indtottam be, s kis hjn frszt kaptam. "...olyan hangja van, mint hrom choppernek..." - villant t az agyamon a tz perccel korbbi mondat, s azon nyomban megfogadtam, a kvetkez BMW tesztautk eltt mindig beszlek ezzel az rral. Lerhatatlan az a mly, ertl duzzad bls bugyogs, durrogs, amit a V8-as hallatott a garzsban, s csak finoman biccentettem mg kettt-hrmat a gzon, mert a hideg motorra figyelmeztetett a fordulatszmmr 4000-re "lejv" piros tartomnya. Alapjraton gurulva tolattam ki az udvarra, s innen D fokozatba kapcsolva gy indultam egyhetes utamra, ahogyan csak s kizrlag 30 millis autval szoks.

Kpgalria itt!
Kpgalria itt!

A gyorsforgalmi ton jrtam, mire kezdtem valban elhinni, a BMW egyik potencilis cscsmodellje van alattam! A piros tartomny mr elrte a 6500-as alaprtket, elvileg nyomhattam volna neki, de eszem gban sem volt gyilkolni. Belttem a tempomatot, s lveztem, ahogy a 2,2 tonns, szintszablyzs, lgrugs futmvel szerelt ris mltsgteljes biztonsggal suhant. 80 helyett lazn 100-zal mentem, de ha letakartk volna a kilomterrt, tvennek sem reztem volna. Surrogott a menetszl a nyitott tetn, besttt a nap, s a motorkatlan, amiben 360 lovacska s 500 newtonmter forgatnyomatk tombolt, szelden, halkan dorombolva kedveskedett a flemnek. Mr ennyibl reztem, pokoli j autban lk, az egyik legjobban, amit valaha is vezettem!

Viszonylag hamar bertem a vrosba, s rossz szoks szerint az Ecseri ti keresztezdsnl megint erszakos tolakods volt. A legtbben arrogns sportot znek abbl, hogy nhny mter elnyrt a benzinktra kanyarod svbl bevgnak a szablyosan haladk el, s annak ellenre, hogy nem vagyok a vrosi virtuskodsok hve, gondoltam, most megnzem, mit tud a bajor csodagp. A befurakodsra vr Celica mg trztatva adta is alm a lovat, mire n D-bl balra billentetem a vltkart, s Sport llsban vrtam a zldet. A japnnak eslye nem volt - mg srgra kilve sem. 2,2 tonna ide vagy oda, az X5 bizony 6 msodperc alatt futja a 100-at, gy mire letrltem a hlyegyerekes, diadalittas vigyort a kpemrl, mr a Nagyvrad tren voltam. Flelmetes, ahogy megldul a gpezet, s a V8-as ilyenkor nem bugyog, nem dorombol, hanem sz szerint teli torokbl vlt - mr elnzst a kpzavarrt.

A vrosban kt dologra lettem figyelmes. Egyszer arra, hogy mindenki a BMW utn fordul, de inkbb eltte megfordul. Vajon mirt? A vlasz egyszer: ksznheten a gyri sportkipufognak, az X5 mindenkire rijeszt, szolidabb indulsnl is vulknkitrst idz hangokat produkl, szk utckban pedig egyenesen elkpeszt, ami trtnik, csoda, hogy nem dltek rm az don erzsbetvrosi brhzak. Babakocsit tologat anyukk ijedten kaptk htra a fejket, taln kicsit flve, hogy mellettk elhaladva megll a gyerek a fejldsben, a 120 kils, este is napszemvegben feszt kopasz izompacsirtk pedig csak grimaszolva mutogattak s blogattak egymsnak, hogy "tutk a verda". Egybknt keser magyar groteszk, hogy fltek tlem az emberek. Senki nem akarta elhinni, hogy a sznfekete metl, valban impozns s tekintlyes BMW mrpedig megll a zebrnl, nem tp t a piroson, beengedi a tbbieket a krforgalomba a Lnchdnl, ismeri a ksznm jelzst, hasznlja az indexet, stb. Szomor dolog ez, s egyltaln nem az aut hibja.


A msik, amire rjttem, hogy vrosban mindenre elg a harmadik fokozat. Az amgy hatgangos szerkezet els s msodik fokozatban knyelmetlenl harap az aut, a D Sportrl mr nem is beszlve. Hrmasbl azonban finoman hz, st, mg innen is legyorsulja a hazai autpark hromnegyedt, de nincs az a kln figyelmet kvetel szorongs, hogy vletlenl is letolom az elttem lvt. n egybknt kedvelem az automatt, plne az ilyen j automatt, de amennyiben van kzi beavatkozs, mindig azt hasznlom, gy most is szvesen kapcsolgattam. Szval, aki csak erre a cikkre vrt, hogy megerstst nyerjen azon hitben, miszerint j dolog X5 4,8iS tulajdonosnak lenni, az prblja ki, amit mondtam.


Teljesen felesleges beszlni a fogyasztsrl, de ez voltakppen egy teszt, teht nem kihagyhat rszlet. Borzalmasan zabl. gy szimpln kimondva, kertels nlkl. Elz cikkemben rpirtottam a FIAT Pandra, mert kpes volt forszrozott zemmdban 9 litert is elnyelni szzon, de most aztn megkaptam a magamt! Elmletileg tele tankkal vettem t, majd 57 kilomternl ppen a kedvenc tltllomsom mellett vitt el az utam. Lssuk, mennyi fr a bendjbe, s a literek szmlljn a monoton prgs meg sem llt 19-ig... Kutas ismersm mg nekillt vicceldni - mi van, Zoli bcsi, nyomtad neki, mi? -, aztn amikor kzltem, hogy aha, csak ppen ez alig 60 kilomter volt, akkor az arcra fagyott az risplaktra ill reklmmosoly. BMW minsg, germn precizits? Egy fent, rossz az ra, nem volt tele, majd most megmutatom - dohogtam magamban, aztn mgis a BMW minsg s a germn precizits gyztt, az ra hajszlpontos, a 93 literes tank tele volt. Egy sz, mint szz, vrosban durvn 26-36 liter kztt ingadoztam szzon, mikor hogy, de inkbb a 30 feletti a relis, mert imdtam a hangjt, s ezt bizony a kutaknl fizettem meg. De a 4,8iS nemcsak ettl drga mulattsg, pldul elg egy komplett gumicsere, s mris replnek a szzezrek. Tovbb a 20 colos felniket sem mrik olcsn, amikre a 275-s s 315-s abroncsok felszerelhetk. Lapozzunk.

Aki ilyen autt vesz, az nem a foghoz veri a garast, inkbb lvezi, s nagyon helyesen teszi! Mi is teht valjban az X5? Nem kkemny terepjr! Nem alvzas felptmny, nem merevtengelyes, nincs terepvltja, sem differencilzrja, ellenben tele van mindenfle ktyvel s elektronikval, amit a BMW marketingesei sszefoglalan xDrive nvre kereszteltek. Nem rdemes mszaki mlysgekbe belemenni, ez a kocsi a SAV (Sport Activity Vehicle) szegmens jeles kpviselje, sportos, nagyteljestmny, tgas, knyelmes szabadidjrm, s ennek a kritriumnak szinte hiba nlkl megfelel. vszakoktl fggetlenl jn-megy az erdei utakon, a hegyoldalon, vontat, cipel, szguld az autplyn - mi kell mg? Mg gy is jval tbbet tud, mint amennyit kihasznlnak a kpessgeibl, pldul, aki nagyon fl terepen, annak lejtmenetvezrl elektronika (HDC) siet a segtsgre: egy gombnyoms utn csak kormnyozni kell, a kocsi magtl fkez, s szp lassan lekszik brhonnan, amg a fizika trvnyei ezt lehetv teszik. Kiprbltam, nagyszeren mkdik.

Milyen volt az elmlt ht? szintn s elfogulatlanul: fenomenlis! rltem, hogy psgben visszaadtam, tlptem vele a bvs megtett 1000 kilomtert, s azta is titkolom a csald eltt, hogy mibe kerlt ez nekem. De nem rdekel, ezt a kocsit nem szabad racionlis szemvegen keresztl nzni, ezt a BMW-t (is) vezetni kell, lvezni, menni vele, hogy zengjen az a kt kmny ott htul, s gy is tettem! Azt mg el kell mondanom, hogy terepen nem igazn jrtam. Eleve nem vagyok rutinos dnehajcsr, s magt az autt is fltettem, gy arrl nem szmolhatok be, kpes-e kijnni, ha mondjuk kilincsig r a sr, de vlemnyem szerint az X5 4,8iS nem is erre val. A sok-sok mszaki finomsg teljesen levett a lbamrl, s a pomps V8-as, illetve a remekbe szabott automatavlt mellett mg tucatnyi dologba beleszerettem. Ilyen a panorma vegtet, amely tbbfle lltsi lehetsggel, illetve komfort mkdtetssel szerzett kellemes pillanatokat. Aztn nagyon tetszett az is, hogy az lsfts nem korltozdott magra az llapra, hanem a tmlt is pillanatok alatt tmelegtette, s erre a knyelemre a kormnyfts mg rtett egy lapttal. Ja, s nem szlt rosszul a DSP processzoros hifi sem, br a motorral val lvezkeds miatt napokig azt sem tudtam, hogy van rdi a kocsiban. A minsg termszetesen els osztly, precz kidolgozs, j anyagok, abszolt zrejmentes utastr, egyedl a bumszli riaszt kontrolfny-piroslmpa nzett ki butn a visszapillant aljn. Ennyi.

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG