Hrek : Frisslt a G-osztly |
Frisslt a G-osztly
Nagy lendlettel indul neki a legends G-osztly immron 27. gyrtsi vnek. A modellfrisstsen tesett klasszikus terepjr 1979-es alapjain tretlenl rzi markns alakjt, erforrsai azonban modernebbek lettek. A G 320 CDI teljestmnye immr 224 ler, a G 55 AMG-j pedig kereken 500.
Az j V6-os knnyfm motor tovbb nveli a "G" on- s offroad menetlvezett. A legmodernebb harmadik genercis common-rail kzvetlen befecskendezs piezo-injektorokkal, ngyszelepes technikval s elektromosan llthat vltoztathat geometrij turbtltvel csak nhny emltsre mlt mszaki klnlegessge a hajtmnek, amely erejt a szria htfokozat automatavlthoz tovbbtja. A 7G-TRONIC tkletesen harmonizl a jrm teljestmny potenciljval s alacsony fogyasztsi rtkek mellett a lehet legjobb menetteljestmnyt garantlja. Az j G 320 CDI az eldmodellek, a G 270 CDI s a G 400 CDI elnyeit egyesti magban: az j modell az thengeres, 156 LE teljestmny jrm fogyasztsi szintjn a 250 LE-s, V8-as modell menetteljestmnyt biztostja.
A G 320 CDI termszetesen teljesti az EU4 kipufoggz elrsi rtkeket s dzelrszecske-szrvel rendelkezik.
A Mercedes-Benz terepjrk klasszikusa, a G-osztly tovbbra is nagyteljestmny hajtsi- s menetdinamikai rendszerek tgondolt sszjtkt knlja. A terepsegts lland sszkerkhajts mellett az elektronikus szablyzs 4ETS trakcirendszer, az ESP elektronikus stabilitsprogram, valamint a gombnyomsra kapcsolhat differencilzrak a szriafelszereltsg rszt kpezik. A G-osztlyt 1979 ta a Mercedes-Benz megbzsbl az ausztriai Grazban a Magna Steyr gyrtja. A mai napig 186 000 darab G-osztlyt gyrtottak itt.
Az j motorizltsg minden karosszriavltozathoz elrhet. Vlaszthat kt kombi rvid vagy hossz tengelytvolsggal, valamint egy extravagns kabri elektrohidraulikus mkdtets tetvel. jdonsg a karcolsll "nano" kls fnyezs kalcitfehr, periklsz-zld metl s tealit-kk metl sznekben. Kln kvnsgra idtll "ARTICO" bels tri csomag is rendelhet, amelyben az lsek s az ajtbortsok rendkvl strapabr s tarts, ugyanakkor jl szellz, levegtereszt s brbart brutnzat anyagokkal vannak bevonva. A padl robusztus s knnyen kezelhet manyag kivitel.
A G 320 CDI mellett a 296 LE teljestmny V8-as motorral felszerelt G 500 benzines vltozat is a knlatban marad, amely szintn 7G-TRONIC vltt kapott. A cscsmodell tovbbra is a V8-as kompresszoros G 55 AMG modell 500 LE teljestmnnyel. Minden G-osztlyban bi-xenon fnyszrk vannak, a kdfnyszrkban kanyarodfnnyel.
 |
Galria | | A Mercedes-Benz G-osztly Magyarorszgon kaphat knlata:
Az eddigi G 270 CDI s G 400 CDI dzelvltozatok, valamint a G 320 benzines modell mr nem szerepel a knlatban.
Ritkn akad olyan jrm, amely a G-osztlyhoz hasonlan ennyi szakmai djat tudhat magnak. 2006 elejn a neves OFF ROAD szakmai magazin olvasi a G-osztlyt a "Klasszikus" kategriban "2006 terepjrja" cmmel tntettk ki. Csak az "auto, motor und sport" szakjsg olvasi 13 alkalommal vlasztottk az sszkerkhajts jrmvet a vilg legjobb terepjrjnak. Az ausztrl "bushdriver" szakmagazin a G-osztlyt 1983-as Prizs-Dakar ralin elrt gyzelme utn a legjobb 4x4-terepjrnak vlasztotta. 1995-ben a "Boote" nev vzisport szaklap olvasi a G-osztlyt tntettk ki a legjobb vonjrm cmmel. A sikermodellt 2003-ban a "Motor Klassik" cm jsg "A jv klasszikusa" nvvel illette.
|