Hírek : Aston Martin raliautó |
Aston Martin raliautó
Az Aston Martin raliautót épített, a V8 Vantage alapjaira épülő Rally GT-t már be is vetették a francia bajnokság három futamán.
A jelenleg még a Ford tulajdonában lévő Aston Martin összefogott a Prodrive-val és közösen kifejlesztettek egy raliautót. A V8 Vantage-ra épülő modell kizárólag aszfaltos versenyeken áll rajthoz. A Rally GT a kevésbé ismert GT kategóriában versenyzik. Habár első ránézésre nem sok különbséget lehet felfedezni a Rally GT és a Vantage között. Küllemre nem is különböznek, egyedül a Prodrive felirat sejtet valamit, a módosításokat a motortérben, a váltóban, az utastérben és a felfüggesztéseknél kell keresni. A 4,3 literes motor 380 lóerejétől nem ámultak el a Prodrive szakemberei és pár változtatással 420-at varázsoltak elő az erőforrásból. A maximális forgatónyomaték nem változott a módosítások után, a mérnökök munkájának köszönhetően viszont ez a 410 Nm alacsonyabb fordulatszámon jelentkezik, mint eddig. A motorhoz kapcsolódó hatsebességes váltóművel azonban lényegesen többet kellett foglalkozniuk a szakembereknek, mivel egy rali versenyen - még ha aszfaltos is - nem igen lehet 300 km/h-val száguldozni. A váltó áttételeit úgy alakították, hogy az alkalmas legyen a rali versenyekre, vagyis rövidítettek a fokozatokon. A felfüggesztés elemei szintén nem kerülhették el sorsukat, kicserélték a rugókat, a lengéscsillapítókat is. Az utastérben a bukókereteket és a rali szabályai által előírt kötelező biztonsági berendezéseket szerelték be az Aston Martinba. A fékezésről egyébként elöl egy 355, hátul pedig egy 330 milliméteres tárcsa gondoskodik. Még egy változás történt a széria modellhez képest, a Prodrive inkább hidraulikus kéziféket szerelt az autóba, amivel kényelmesebben, gyorsabban lehet teljesíteni a visszafordítókat.
|
GALÉRIA | | A Rally GT már a francia bajnokság három futamán is rajthoz állt és a debütáló versenyén, a Charbonniers Rally-n megszerezte a kategória, a GT géposztály második helyét. Ha valaki esetleg szeretne vásárolni ebből a limitált példányszámban gyártott Aston Martinból, nincs más dolga, mint kivárni az év végét, mivel az ősz végére kezdi meg a cég értékesíteni az elkészült autókat. Pár szépséghibával kell számolnia a leendő vevőnek, először is nagyon drága lesz, másodsorban szigorúan aszfalton lehet használni, murva vagy netán hó szóba sem jöhet.
|