Hírek : Megjött az intelligens E-Merci |
Megjött az intelligens E-Merci
A Mercedes-Benz E-osztály új generációján mintegy 2000 alkatrész módosult illetve fejlődött tovább, s a karosszéria némi csinosításon is átesett. A szegmensben a legmodernebb technikai arzenállal rendelkező E-Merciben az egyik legérdekesebb újdonság az intelligens világítási rendszer.
Magyarországon is mintegy 15 limuzin és 13 T-modell (kombi) közül lehet választani, ami a legnagyobb és legsokoldalúbb modellválaszték a piaci szegmensben. A motorpaletta is nagyon széles: 136 LE-től 514 LE-ig tart a skála.
Az E-osztály új generációját alig lehet megkülönböztetni az előzőtől, csupán a front dizájnját szabták át egy kicsit. Helyzetjelzőként fehér világító diódákat alkalmaztak, az oldalküszöbök és a hátsó lökhárító pedig Avantgarde dizájnt viselnek minden változatnál. Belül az autó új színekkel, új négyküllős kormánnyal, elliptikus kezelőgombokkal és a széria Thermatic automatikus klímaberendezés új kezelőszerveivel különbözik az előző modelltől.
A tervezők újra harmonizálták a színeket, kárpitokat és anyagokat is. Az Avantgarde line-t két új színárnyalata (konyakbarna és szaharabézs) fekete tetőkárpittal teszi jellegzetessé.
A limuzin és a T-modell szériában rendelkezik a preventív PRE-SAFE rendszerrel, amely fenyegető veszélyhelyzet érzékelésekor reflexszerűen hajtja végre a vezetőt és a mellette ülőt védő intézkedéseket. Ezzel az övek és légzsákok ütközés esetén a legjobb hatásfokkal képesek védeni. Az E-osztályban szériafelszerelés a NECK-PRO fejtámasz is.
Szenzorvezérléssel a másodperc törtrésze alatt reagálva előrenyomul és megtámasztja az ütközéskor hátracsapódó vezető és oldalülésen ülő fejét.
A ráfutásos balesetek csökkentése érdekében az új E-osztályt villogó féklámpákkal szerelték fel. Hatásosabban figyelmezteti a követő jármű vezetőjét a hagyományos féklámpákhoz képest. A Mercedes kutatóinak teszteredményei alapján átlagosan mintegy 0,2 másodperccel rövidíti meg a reakcióidőt a vészhelyzetben villogó féklámpa. A fékút ezzel, például 100 km/h sebesség esetén 5,5 méterrel rövidül.
Dízelmotorok
Az E-osztály új generációjának tíz motorja közül hat új, illetve továbbfejlesztett. Akár 82 LE-vel többet teljesítenek és nyomatékuk 70 Nm többletet is nyújthat. Ennek ellenére fogyasztásuk a korábbi modellek szintjén maradt: minden harmadik E-Mercedes átlagban egy literrel kevesebbet fogyaszt 100 km-en.
A CDI motorok összesen több mint 90 építőelemét, alkatrészét módosították, és fejlesztették tovább. A 6,3 literes átlagfogyasztás megőrzése mellett 14 lóerővel növekedett az E 200 CDI teljesítménye (136 lóerőre), a maximális nyomaték a pedig elérte a 340 Nm-t. Az új E 220 CDI csúcsteljesítménye mostantól 170 LE, maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Ezek az értékek kereken 14 illetve 18 százalékkal magasabbak a korábbi modellénél. A fogyasztás változatlanul kedvező maradt: a limuziné 6,2, a T-modellé 7,1 liter. Az új hathengeres, 165 kW/224 LE dízelmotor az E 320 CDI modellben igazán jól húz, maximális nyomatéka 510-ről 540 Nm-re növekedett.
Az Egyesült Államokban az E 320 CDI modell az első dízelmotoros személygépkocsi a felső-középkategóriában. A Mercedes a 2007-es modellévtől jelenik meg az USA-ban első ízben BLUETEC-technologiával szerelt dízeljárművel, amelynek nitrogén-oxid kibocsátása jelentősen csökkent. A jövőbeni E 320 BLUETEC a világ legtisztább dízelautója lesz és 20-40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, mint a vele összehasonlítható benzinmotorok. Európába legkésőbb 2008-ban jutnak el a BLUETEC modellek.
Benzinmotorok
A négyhengeres E 200 KOMPRESSOR 184 LE teljesítménye 12,5 százalékkal nagyobb, mint a korábbi. Maximális nyomatéka ugyancsak növekedett, 250 Nm-re. Az E-osztály motorprogram csúcsán 2006 közepétől az új fejlesztésű nyolchengeres, 5,5 liter lökettérfogatú, 388 LE teljesítményű benzinmotor áll. A korábbi V8-al szemben 26 százalékkal nagyobb teljesítményre képes. Forgatónyomatéka 530 Nm, amely mintegy 15 százalékos emelkedést jelent korábbi maximumához képest. Ezáltal az E 500 sportkocsikra jellemző menettulajdonságokkal rendelkezik: nulláról 100 km/h sebességre 5,3 másodperc alatt gyorsul, így 0,7 másodperccel előzi meg az előző E 500-ast.
A Mercedes-AMG-től származik az új E 63 AMG. V8-as szívómotorja 514 lóerőt fejt ki, maximális nyomatéka 630 Nm. Ezzel az E 63 AMG minden idők legerősebb E-osztálya lett.
DIRECT CONTROL
Az új E-osztály menettulajdonságai is jobbak mint az előző generációjé, köszönhetően a DIRECT CONTROL csomagnak. A mintegy 10 százalékkal direktebb kormányzással az E-osztály könnyebben reagál a kormánymozdulatokra, nagyobb vezetésbiztonságot és menetstabilitást nyújtva. Az új lengőkar-ágyazásnak köszönhetően a kanyarokban még jobban tapad az autó, kormányzása pedig semlegesebb. Az Elegance és Avantgarde modellek ezen túlmenően húzóerő-határoló rugót kaptak, ami a kanyarban csökkenti a jármű dőlését. A DIRECT CONTROL csomaghoz tartozik a hatfokozatú manuális váltó új vezérlése is a nagyobb kapcsolási komfort és pontosabb sebességváltás érdekében.
Az S-osztályból került át az ADAPTIVE BRAKE hidraulikus, kétkörös fékrendszer, elektronikus komfort és biztonságfokozó funkciókkal. Az E-osztályba bekerült az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is.
Intelligens Világítási Rendszer
|
Galéria | |
Az Intelligens Világítási Rendszer (IVR) az adaptív fényszórók új generációját képviseli. Alkalmazkodik mindenféle menet- és időjárási körülményhez, a biztonság érzékelhető többletét kínálva. Új világításfunkciók, mint az országút- vagy autópálya világítás által 50 méterrel növekszik a vezető látótávolsága. Az Intelligens Világítási Rendszer része a kanyarmegvilágítás és az oldalra kikanyarodó világítás, valamint az úttest szélét jobban láthatóvá, ezáltal még jobb orientálódást lehetővé tevő kibővített ködvilágítás.
Az Intelligens Világítási Rendszer öt különböző világításfunkcióval rendelkező, változtatható vezérléssel ellátott fényszórókat alkalmaz. Az IVR a kívánságra rendelhető bi-xenon fényszórókkal kombinálható. A bi-xenon tompított világítást az IVR országúti menetvilágítással váltja fel, amely az úttest baloldali szélét erősebben és távolabbra hatóan világítja meg a korábbiaknál. A vezető látótávolsága így tíz méterrel növekszik.
90 km/h feletti sebességgel való haladáskor két fokozatban automatikusan az új autópálya-menetvilágítás kapcsolódik be: először a xenon-lámpák teljesítménye fokozódik 35-ről 38 Wattra, a második fokozatban 110 km/h sebesség felett pedig megnövekszik a belső fényszóró hatótávolsága. Ezáltal egyenletes, akár 120 méterre elvetülő, az úttestet teljes szélességében megvilágító fénykéve keletkezik, amelynek központi részében az autó vezetője 50 méterrel távolabbra képes ellátni, mint a korábbi hagyományos tompított világítás szolgáltatta fénnyel.
Az ugyancsak az IVR részét képező kibővített ködvilágítás segítségével javul a vezetők orientálódási lehetősége ködben való haladáskor. Amikor a hátsó ködlámpát 50 méternél rövidebb látótávolság és 70 km/h sebességnél alacsonyabb sebességnél bekapcsolják, az E-osztály baloldali bi-xenon fényszórójának fénypászmája nyolc fokkal kifelé fordul és egyúttal lefelé süllyed, amely által az úttest belső fele még jobb megvilágítást kap. Egyidejűleg a szélesebb fényeloszlás révén csökken a ködről visszatükröződő fény elvakító hatása.
A kibővített ködvilágítás 100 km/h sebességig marad bekapcsolva.
Az aktív kanyarmegvilágítást is továbbfejlesztették. A fényszórók pásztázás-tartománya 12-ről 15 fokra növekedett, így a szűk kanyarokat még jobban képes megvilágítani. A tompított és távolsági országúti világítás-funkcióban üzemelő aktív kanyarmegvilágításnál a bi-xenon fényszórók automatikusan követik a kormány elfordulását. Ezzel mintegy 90 százalékkal javul a kanyarok megvilágítottsága.
Az Intelligens Világítási Rendszer eleme továbbá a kanyarodó világítás, amelynél a megfelelő oldali ködfényszóró automatikusan kiegészítőleg bekapcsol, ha a vezető az irányjelzőt üzemelteti vagy a kormánykereket elfordítja. A kanyarodó világítás 40 km/h sebességig kapcsolódik be, s 30 méter távolságig világítja be az oldalsó teret.
|