Hírek : A világ leggyorsabb Porschéja |
A világ leggyorsabb Porschéja
Mission 400 Plus projektnév alatt mutatkozott be a világnak a 2006-os Essen Motor Show-n a Jürgen Alzen Motorsport, a H&R és az RS Tuning együttműködésében készült Porsche 997, mellyel jövőre el kívánják hozni a világ leggyorsabb közúti sportautójának járó Kék Szalagot. Ehhez 400 km/óránál nagyobb sebességet kell elérniük.
A Porschét kreáló három vállalatot nem kell bemutatni, többszörösen bizonyították már, hogy szupergyors sportkocsikat képesek építeni. A nürburgringi hosszú távú versenyekben is érdekelt Jürgen Alzen Motorsport felel a Mission 400 Plus Porsche műszaki tervezéséért és megépítéséért, a motort az RS Tuning erősítette fel, a H&R pedig a felfüggesztésnél kamatoztatta know-howját. Az erőforrás a legfrissebb 997-szériás Porsche 911 Turbóén alapul, teljesítménye azonban több mint a kétszeresére, 1054 lóerőre nőtt!
Egy 400 km/órás sebesség átlépésére tervezett autónál kulcsfontosságú az aerodinamika. Jürgen Alzen ezért úgy határozott, hogy az amerikai hot rod építési sémát másolva 75 mm-t lenyesnek a tetőből. Ezzel párhuzamosan az A-, a B- és a C-oszlopokat is megdöntötték, a szélvédő például 5,5 fokkal lett meredekebb. Az üvegablakokat polikarbonátra cserélték. A Mission 400 Plus Porsche összes új alkatrésze a szélcsatornában vizsgázott. Ez különösen jól látszik a hosszú faron, valamint a kerékjáratokon. Az esőcsatornákat is eltűntették. A tengelyvégeken központi csavaros, 18 hüvelykes BBS könnyűfém kerekek forognak.
A rekorder Porsche hajtóművét a Kirchhaslach-ban székelő RS Tuning építette, amely többek között évek óta szállítja a motorokat az Alzen verseny-Porschékhoz is. A hathengeres boxermotor lökettérfogatát 3,6-ról 3,8 literre növelték, ezek után pedig teljesen átépítették. Nemcsak precíziósan kimunkált hengerfejeket, nagyobb szelepeket és nagyteljesítményű vezérműtengelyeket alkalmaztak, hanem az égésterek formáján is alakítottak. A motor perifériáit is lecserélték: az új szívócsonk mellett az erőforrást nagyteljesítményű turbófeltöltőkkel és kipufogórendszerrel vértezték fel. A variálható geometriájú gyári turbók átadták a helyüket hagyományos és nagyobb daraboknak, melyeket egyedi rozsdamentes acél kipufogócsonkok táplálnak a megfelelő mennyiségű gázzal. A maximális teljesítmény érdekében nagykapacitású köztes hűtőket szereltek be, a másik oldalon pedig rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert találunk fémkatalizátorokkal.
|
Galéria itt! | |
1,5 baros töltőnyomáson a motor 1054 lóerőt ad le 7700-as fordulaton és 1030 newtonméter forgatónyomatékot generál 5800-as fordulatszámon. S ne gondolja senki, hogy így már a normálisnál jobban szennyezi a környezetet: károsanyag-kibocsátása az Euro 4-es határértékeken belül marad! Az RS Tuning csapata feleslegesnek tartotta viszont az összkerékhajtást; az erőt egy versenykuplung és egy módosított, hosszú áttételű hatfokozatú váltómű továbbítja a hátsó kerekek felé.
A tuningcégek évről-évre a Nardo versenypályán mérik össze tudásukat, s megpróbálják túlszárnyalni a korábbi sebességi rekordokat. Jövőre a Mission 400 Plus is ott lesz a megmérettetésen. A Nardo aszfaltja azonban nem teljesen sima, így
óriási terhet ró a felfüggesztésre 300 km/óra fölött. A rekorder Porschéhoz azonban a szakértő H&R csúcskategóriás felfüggesztésének egy speciálisan fejlesztett változatát adta, ami nagyon magas minőségű, kemény és könnyű anyagokból áll össze. Emellett a kalibrálási lehetőségek szinte korlátlanok. Persze a Porsche önsúlyát is a minimálisra csökkentették; a csomagtértető, a motorháztető és az ajtók szénszálasak, a spártai utastérben pedig a szénszálas Recaro versenyülések és a bukócső mellett más nem nagyon van.
A Mission 400 Plus Porsche 2007 első felében megpróbálja majd megdönteni a közúti sportautók hivatalos sebességi rekordját, melyet még mindig a Bugatti Veyron jegyez. A lapos kupét Jürgen Alzen autóversenyző vezeti majd.
|