MTM Bentley Continental GT
A legtöbben egyetértenek abban, hogy a Bentley Continental GT egy tökéletes álomautó. A Motorentechnik Mayer azonban úgy gondolta, néhány fogással még tovább lehet erősíteni a sportkocsi karakterét.
Egy hátsó szoknyán kívül az MTM semmiféle módosítást nem hajtott végre a karosszérián, nem bontotta meg annak harmóniáját és szépségét. A bajor tuner egy látványos kerékgarnitúrával is elérte a célját - 21 hüvelykes Bimoto fantázianevű könnyűfém felniket tett fel a brit sportkupéra. A lényeg a lemezruha alatt van: az MTM Continental GT a valaha készült leggyorsabb Bentley!
Az összkerékhajtású csodamasina gyárilag egy W12-es, dupla turbós motorból meríti erejét, mely 560 lóerőt állít elő.
A Bentley ezzel már belépőt nyert a háromszázasok elitklubjába, hiszen 318 km/óra a végsebessége. Ez már több mint elég, de mindig akadnak elégedetlenkedők. Az MTM ezért különböző teljesítménynövelő csomagjaival ezt az értéket is feljebb tornászta. Első lépcsőben, többek között az elektronika átírásával 635 lóerőt és 780 newtonmétert csihol ki az erőforrásból, de a 650 lóerő elérése sem okoz problémát. 650 LE mellé 795 Nm nyomaték társul, ami 145 newtonméterrel haladja meg a gyári értéket. A 2,5 tonnás aszfalttorpedó 4,8 helyett így 4,2 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig 318-ról 331 km/órára nőtt. Ezt a sebességet az MTM Continental GT a 300 km/h+ elit éves Nardo-i találkozóján érte el.
|
Galéria | |
A sportkupé felfüggesztését természetesen módosította az MTM, de csak oly mértékben, hogy az ne befolyásolja negatívan az utasok komfortérzetét és elegendő rugóutat biztosítson. Az MTM elektronikusan lejjebb ültette az autót, ami ezek után nem jön zavarba, ha a Nardo-i vagy a hockenheimi versenypályán találja magát. A kerékjáratokban a Continental GT-hez jól passzoló Bimoto felnik díszelegnek, 10,5 x 21-es méretben. A hatalmas könnyűfém ékszerek titán vagy ezüst színben is megrendelhetők, a hozzájuk illő 285/30-as Dunlop gumikkal. Az MTM kérésre hatékonyabb sportfékrendszerrel is felruházza az autót. A kétrészes tárcsák elöl 412 x 38, hátul pedig 355 x 28 mm átmérőjűek.
|