Nagymacska éles karmokkal
A Jaguar-tuningban 20 éves tapasztalattal bíró német Arden különleges kezelésben részesítette az XK kupét, így az még nagyobb élményt tud nyújtani utasainak.
A Jaguar XK kupé 4,2 literes V8-as erőforrása gyárilag 300 lóerővel és 411 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Az Arden a munkát ezért a motor kondicionálásával kezdte. A nyolchengerest gyakorlatilag teljesen újraépítette, új főtengelyt, hajtókarokat és dugattyúkat szerelt bele, melynek révén a lökettérfogat 4,5 literre nőtt. Ezek után optimalizálta a kenést és a hűtést. A módosított szívó- és kipufogórendszerrel, valamint a sportkatalizátorokkal együtt az átprogramozott motorelektronika harmonikus erőkifejtést eredményez, betartva az eredeti károsanyag-kibocsátási határértékeket. A sofőr számára mindez leginkább a vezetési élmény jelentős fokozódásában csapódik le.
A 4,5 literre felfúrt motor majdnem 100 lóerős teljesítménynövekedést hoz; az összesen 392 lóerő és 475 Nm nyomaték elégedett mosolyt csal a pilóta arcára. A nulla-százas sprint 5,3 másodpercet vesz igénybe, ami csaknem egy másodperccel jobb a gyári értéknél. A csúcssebesség is több, mint amit normál körülmények között ki lehetne autózni, 285 km/óra. Persze vannak olyanok, akiknek a szeme csak egy kompresszor beépítése után csillan fel, s az Arden rájuk is gondolt. Elkészítette a 4,5 literes feltöltött csúcsváltozatot is, brutális 480 lóerővel és 640 Nm-es forgatónyomatékkal (3850 ford./perc). A fotókon is látható Arden XK AJ 20 Coupe 4,8 másodperc alatt tudja le a kötelező sprintet és majdnem megfutja a 300-at. 295 km/órás végsebességével az Arden nagymacskája ma a leggyorsabb Jaguar az utcán.
A drasztikusan megnövelt teljesítménnyel arányban az Arden izmosabbra szabta az alapvetően kifinomult megjelenésű brit kupét. Az XK teljesen új arcot kapott hatalmas légbeömlő nyílással, melyhez stílusában illeszkedő oldalküszöböket tettek fel. A
kontrasztos színű oldalsó és a motorháztetőn kialakított légnyílások még inkább erősítik a sportos fellépést. A far is az előbbiek dizájnját követi, a hátsó szoknyába is nyílásokat vágtak. A tapadás növelése végett a tuner egy, a karosszériához tökéletesen illeszkedő hátsó szárnyat is felszerelt.
Emellett természetesen a felfüggesztést is módosították az Arden szakemberei. A nagymacska 30 mm-rel ül közelebb a földhöz, mely a progresszív ültetőrugóknak köszönhető. A sportosabb beállítottságú vevőknek készül egy komplett sportfutómű is, melyet jelenleg tesztel a tuningcég. Az Arden XK így is stabilan áll a lábán, 21 colos Arden Sportline kerekein ugyanis elöl 255/35-ös, hátul 295/30-as gumikat visel.
Az Arden profiként lép fel a belső tér átalakításánál is. Bármilyen színű bőr és Alcantara kárpitozást elkészít a műhelyében, de például különböző exkluzív fabetétek és karbon műszerfal dekoráció is kapható.
|