Techart Carrera Cabriolet 4S és Cayman Widebody
A legújabb 997-es Carrera Cabriolet 4S és a Boxster kupéváltozata, a Cayman S képezi az alapját a németországi Leonbergben található Porsche nemesítő fehér és sárga kreációinak.
A hófehérben tündöklő bemutató autó felvonultatja mindazt, amit a Techart első lépcsőben ajánl a Carrera 4 és a 4S modellekhez. A 993 és 996 típusok után a 997-
essel a Porsche újfent visszatért a klasszikus, kereklámpás designhoz, és ezzel nemcsak a vásárlók, de a tuningcégek kedvében is jár. A modell népszerűsége töretlen, így szinte minden hónapban új ötlet születik, hogy egyedivé varázsolják a mérges hangú, hathengeres boxermotorral hajtott sportkocsit. A leonbergi Techart az egyik legelismertebb Porsche átalakító és nemesítő műhely, amely a zuffenhauseni kínálat teljes palettáját feldolgozta, a Boxstertől és a Carrerától kezdve a hatalmas Cayenne SUV-on át a már nem gyártott szuperkategóriás Carrera GT-ig.
Szó sincs durva átalakításról, olyannyira, hogy külön fantázianevet sem kapott az autó - elsősorban azoknak szól, akik jó ízléssel, de picivel többet szeretnének, mint amit a gyári változat tud. Nézzük a 3,8 literes Carrera 4S változatot. A hathengeres,
vízhűtéses boxer alapállapotban 355 lóerős, amit sportlégszűrővel és átprogramozott elektronikával 370 lóerősre erősítettek. Ez az izomkúra a gyengébbik, 3,6 literes kivitelnél ugyanígy 15 lovas növekedést eredményez, amelynek köszönhetően kb. 4-5 tizedmásodperccel javul a gyorsulás, illetve 5 km/órával magasabb a végsebesség. Ez nem tűnik soknak, de a nagyobb nyomaték miatt a Carrera rugalmassága ugyancsak jobb, ami elsősorban alacsony fordulatnál érezhető. Természetesen sportkipufogót is tartalmaz a csomag, ebben viszont szabadkezet kap a megrendelő, hogy milyen hangzású legyen a Porsche. Az utastérben szintén a szabadkezűségé a főszerep, színek és anyagok végtelen tárháza áll rendelkezésre, hogy mindenki saját egyéniségéhez illeszthesse négykerekű kedvencét.
A karosszéria aerodinamikai kiegészítői igazodnak a fényezéshez. A lecserélt orrkötény egyrészt új megjelenést kölcsönöz, másrészt tekintélyes leszorító erőt
termel az első tengelyen, és optimálisan kialakított légcsatornáival javítja a fékek hűtését. A küszöb kiemeli a Carrera kecses oldalvonalát, míg a fix légterelő - funkcionalitása mellett - izgalmassá teszi a Cabriolet hátulját. A futómű és a fék az egyik legfontosabb terület, ha tuningról van szó, ehhez mérten a Techart átfogó programmal rendelkezik, még a PASM (Porsche Active Suspension Management) rendszerrel felszerelt autókhoz is. A standard 25 milliméteres ültetés mellett ajánlott a 35 milliméterig állítható Vario csomag, amely kifogástalan minőségű Bilstein elemekből áll. A színre fújt Formula felnik 18, 19 és tekintélyes 20 colos méretekben szerelhetők fel, Continental ContiSportContact 2 abroncsokkal.
A Cayman az egyik legújabb modell a Porsche kínálatában, de ez nem gátolta meg a
leonbergi csapatot abban, hogy mélyreható átalakításokat vigyen végbe. A Cayman S-ből átírt Widebody 8 centiméterrel szélesebb a donornál, teljes légterelő készlettel látták el, hátul különleges, kettős szárnnyal felvértezve. A szélesebb karosszéria a futómű teljes áthangolását vonta maga után, hiszen az eredeti kerekek elvesztek volna a domborulatok alatt. Most extra 20 colos, Formula szériás könnyűfém felniken feszítenek az elől 8,5, hátul 12 col széles ContiSportContact 2 gumik, 235/30 ZR20 és 305/25 ZR20 méretben. A sportfutómű állítható VarioPlus rendszer.
A motor jóval erősebb, mint a széria Cayman esetében, bár a Techart hangsúlyozza, hogy szerényebb eszközökkel is lehet javítani a kupé képességein - lásd a Carrera
légszűrős, elektronikus trükkje. A 3824 köbcentisre felfúrt, egyéb részleteiben is áttervezett erőforrás 385 lóerőt és 407 newtonmétert zúdít a hátsó tengelyre, így nem meglepő a 0-100-ig tartó 4,9 másodperces gyorsulás, valamint a 303 km/órás végsebesség, amellyel nagynevű márkákat is porig aláz a Widebody. A Techart profizmusa kiterjedt az utastérre is, teljesen újra lett értelmezve a belsőtér, mindenhol nemes és értékes anyagokat látni, rengeteg a bőr, de kicserélték a üléseket, és a légzsákos sportkormány sem gyári darab. Gyakorlatilag egy valami nem változott, a kormánytól balkéz felé eső gyújtáskapcsoló elhelyezése, de ez ősi Porsche tradíció.
|