joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Mercedes-Benz R 320 L CDI: Grand Sports Tourer

Mercedes-Benz R 320 L CDI: Grand Sports Tourer

Nagynak nagy, sportosnak nem sportos, knyelmes trakocsinak viszont kivl. A fura kls fura belst takar, pldul a vezetlsbl htranzni olyan dimenzi, mint a hres hortobgyi hdrl tvcsvel psztzni az Alfldet. A V6-os dzel megfizethetv teszi a luxust, az R-osztly mgsem lesz npaut.

Emlkszem mg azokra az idkre, amikor a Mercedest regurasnak mondtk. Val igaz, gyerekknt, a nyolcvanas vek elejn nem is lttam fiatal embereket kiszllni a csillagos mrka modelljeibl - hol voltak mg akkor azok a kigyrt legnyek, akiknek ma a fejk bbjn megcsillan a napfny, ellenben a maszek belgygyszunk bottal s W126-ossal (280 SE) jrt. Aztn telt, mlt az id, rkapcsolt a hazai konkurencia (Audi, BMW), a japnok is rmozdultak a piacra, s a Mercedesnl azon kaptk magukat, hogy a tisztes meglhetshez kevs lesz a vilgszerte ismert hromg csillag varzsereje. j modellekre volt szksg, amelyekkel j vsrlkr szerezhet, s egyben vltoztatni kellett a kls-bels formanyelven is, mert lehet, hogy szp s j minsg a klasszikus pepita lshuzat, de mr rnzsre molyirtszaga van. Elindultak ht a kutatsok, a fejlesztsek, s akrcsak az iskolkban a tanv elejn, j osztlyok szlettek, kztk az R, amely Vision GST nven kezdte plyafutst. A GST a cmben is szerepl Grand Sports Tourer rvidtse, amely nagy s sportos traautt jell, br a teszt utn arra a vlemnyre jutottam, hogy a Sports szt nyugodtan kihagyhattk volna. Az R-osztly (W251) sokat tud, behatrolni ppen ezrt nem egyszer. Sportkocsinak drablis, pedig a V6-os CDI dzel kitesz magrt, terepjrnak annak ellenre alkalmatlan, hogy a 4MATIC rendszer ltal mind a ngy kerk hajtott, s az AIRMATIC lgrugzssal vltoztathat a hasmagassg, norml szemlyautnak meg egyszeren tl nagy az 5 mtert bven meghalad hosszsg miatt. A karosszria maximum az emblma ltal mutat rokonsgot a mrka tbbi modelljvel, s a bennfentesek tudjk, ha a htmaszkon van a csillag, s nem a gphztetn, Fura domborulatok Fura domborulatok akkor sportos Mercedesrl kell beszlni. Igen m, de az R se nem limuzin, se nem kombi, s nem is kup, taln valahol az utbbi kett keverke lehet, de ebben sem vagyok biztos. Az L vltozat tengelytvja 3215 mm (alap: 2980 mm), ami mr gy szmszeren is dbbenetes, azonban az aut igazi nagysga akkor mutatkozik meg, amikor kinyitjuk a hts ajtt. Ekkora vasat szerintem mg nem szereltek szriagyrtmny kocsira ajt gyannt, s mi sem termszetesebb, hogy a lbtr arnyban van a lenygz mretekkel. A stt fnyezsen zlsesen rvnyesl a krm, ugyanis a tervezk nem lptk t a giccsessg hatrt: a htmaszk hrom plcjn kvl a kilincsekre s az ablakkeretekre jutott mg a csillog fmbl. Az ovlis s dnttt lmpaszem a W210 jel E-osztly ta manapsg mr nem szokatlan egy Mercedesen, s ahogy illik, a "pupilla" Bi-Xenon fnnyel vilgt, s kanyarkvet funkcival is rendelkezik, feltve, ha flmilli forinttal megtoldottuk a vtelrat. Az utastr els pillantsra Mercedes-Benz hangulatot raszt, amelynek kzppontjban a knyelem ll. A teret nem klasszikus kplet alapjn osztottk fl, hanem 2+2+2 lselrendezssel alaktottak ki knyelmes frhelyeket. Az R-osztly alapveten 6 szemlyesnek szletett, gy a hts kt ls nem bntet szekci, ahova az ellensgeinket ltetjk. Kt 180 centis felntt gond nlkl elfr a harmadik sorban, a beszlls sem rmlom, egyedl a csomagokkal lehet problma, mert teljes legnysggel 314 liter a poggysztr, ami ugyan egy kompakt aut tlagos rtke, de hat emberhez viszonytva nem sok. Hasznlaton kvl a padlba hajtogathatk a szkek, a mvelet viszonylag egyszer, kt szemlyes teherszlltsnl pedig szinte brmit el lehet fuvarozni, ami az ajtnylson befr, s a trfogata kisebb 2,385 kbmternl. Az lsek hossz t sorn is knyelmesek, a vezeti pozci hibtlan, s a kezelszervekkel sincs baj. A design fiatalos (s nem azrt, mert elmaradt a pepita lshuzat), a mszerek krmozott csben lnek, a kormnyrl vezrelhet fedlzeti szmtgp minden fontos adatrl egyszeren tjkoztat. A zene harman/kardon LOGIC7 nlkl is szpen szl, extra pnzrt pedig DVD s teletextes televzi kpe jelenhet meg a COMAND APS rendszer 16:9-es sznes kijelzjn. A fabettek zlsesek, dekorciknt itt is feltnik nmi krm, alaposabban vizsgldva azonban akadnak hinyossgok. Lehet, hogy szimpln csak az n rgeszmm, de a tesztelt ML 500-hoz hasonlan az R-osztly is kizrlag Amerikban kszl (nem vletlenl, ugyanis az USA a legnagyobb felvevpiac), s ismerve a nmet minsget, gy ltom, a tengerentlon helyenknt elnzbbek a sznvonalat illeten. Az ajtkrpit a ML-hez hasonlan csupn egy szimpla, prselt manyag, amely annak ellenre tl egyszer, hogy magt a karft brrel vontk be. Az innen-onnan hallhat nyszrgs szintn nem standard Mercedes-Benz jellemz, s a panorma vegtet mind nyitskor, mind zrskor egyrtelmen nyekergett. Jrdra felllva szintn megszlalt a btorzat, br ennek magyarzata nem a kidolgozs, hanem a tlsgosan hossz karosszria csavarodsa. ltalnosan jnak mondhat az anyagminsg, a manyagok puhk, a sznek kellemesek, a mrkval kapcsolatban sokszor emlegetett otthonos lgkr abszolt rvnyes erre a kecses fmblnra is. A Grand Sports Tourer jelzsbl eddig fny derlt az R-osztly nagysgra s traaut jellegre, ezekben nincs hiba, a vlt sportossg azonban elmaradt. Mris hozzteszem, a Sports vlheten a kocsi nyjtotta szabadids jellegre, mintsem a sz szerint vett sportautzsra utal, s aki ltott mr R-t lben kzelrl, az jzansszel nem is vr ennl tbbet egy resen 2270 kilogrammos jrmtl. Nem ktlem, hogy az R 63 AMG V8-asnak 510 lereje lmnyszmba megy, de abban is biztos vagyok, akinek nem elg az R 320 CDI, az nem mond igazat. Ha egyetlen szban kellene sszefoglalnom az aut tulajdonsgait, akkor a kellemes lenne ez a sz, s ezt azrt sznom elismersnek, mert autban lve ritkn rezni elgedettsget. A 3 literes, V6-os common-rail turbdzel 224 lereje s 510 newtonmter forgatnyomatka se nem sok, se nem kevs, azaz pontosan megfelel az R mozgatsra. Egyszer sem reztem a teszt alatt, hogy kvr gzra az lsbe szort a gyorsuls, ugyanakkor megesett, hogy a sebessgmrre pillantva alig hittem a szememnek. 100-ig 8,8 msodperc elg ennek a batrnak (de boldog lettem volna, ha ennek a tripljt tudja az egykori 200D-m), s autplyn minden szablyt felrgva gy suhan ktszzzal, mintha ez lenne a vilg legtermszetesebb dolga. Az AIRMATIC futm llthat lgrugzssal knyeztet: nagy sebessgnl automatikusan ltet, rossz ton megemeli a kasztnit, a hab a tortn pedig az adaptv lengscsillapt (ADS), amely a norml llson kvl Sport s Comfort zemmdba kapcsolhat. Nekem vrosban nagyon bejtt a komfortos hangols, a rossz utakon - sportfutmves Audi TT-bl tlve - szinte Zeppelin lghajnak tnt az R 320 CDI, s ez a hasonlat most ktrtelm - a testes stuttgarti krlbell gy viselkedik szerpentinen is, mint egy lghaj a Red Bull Air Race meznyben. Sebaj, kanyarok helyett a benzinkutaknl fakad mosolyra a dzel R-osztly tulajdonosa. Pozitv rtelemben lepett meg a fogyaszts, mert bsges tvgyra szmtottam (komoly mzsk ngy hajtott kerkkel cipelve), ehhez kpest 13,3 literrel zrult a vrosi mrs, s 10 literre jtt ki az tlag. Korrekt. Az R-osztly vezetse pofon egyszer elfoglaltsg, ha hozzszoktunk a szokatlan mretekhez. A tkrk holttere elenysz, a parkolst radar segti (plusz pnzrt tolatkamera is elrhet, ha a COMAND APS benne van a kocsiban, itt jelenik meg a kamera kpe), gy a manverezsben csak a hosszsg s a majd 2 mteres szlessg szab hatrt - a bevsrlkzpontok s az irodahzak szk mlygarzsaiban nha bosszsgos feladat a lavrozs. A hathengeres CDI dzel mindig halkan ketyeg, a motorzaj nem megy az ember idegeire, a htfokozat 7G-TRONIC automatavlt is finoman teszi a dolgt, br elfordul, hogy feleslegesen barangol a gangok kztt. Unalom ellen engedlyezett a kllk htuljra tett kormnygombokkal vgezhet kzi kapcsols, de szintn szlva az estek 90 szzalkban bven megteszi a sima D fokozat. Aprop, kormny. A vltkar elhelyezse a voln mgtt zsenilis, egyrszt elegns a kezels, msrszt praktikus maga a tevkenysg. n olyannyira megszoktam, hogy a soron kvetkez tesztautmban, egy E 320 CDI-ben rendszeresen a kormny mgtt matattam a vlt utn, persze hiba, mert Mercedesrl lvn sz csak a levegt markoltam, az ablaktrl ugyanis a bal oldali karra van kapcsolva, a fnykrt s az index mell. Az R 320 L CDI roppant knyelmes, mreteiben hatalmas, motorja, vltja, futmve j, az ra viszont igazodik a csillagos sznvonalhoz, teht nem Tesco gazdasgos. A R-osztlynl elmarad a legtbb Mercedes-Benz tpusnl alkalmazott kategorizls (pl. Elegance, Avantgarde), az egybknt nem fapados alap stafrungot csak az R 500 lsfts helyett vakdug... lsfts helyett vakdug... esetben egsztik ki, s minden ms ttelt felron knlnak. Helyhiny miatt eltekintnk az alap-s extralista tteles felsorolstl, de annyit felttlen rdemes megemlteni, hogy minden R-ben megtallhat a THERMATIC automataklma, a SPEEDTRONIC tempomat sebessghatrolval, a sebessgfgg szervokormny, a 4ETS fkdifferencil, a 4MATIC sszkerkhajts, a 7G-TRONIC automatavlt, az ABS, a BAS, az ESP s az ASR. Ehhez jrul a mrka legends biztonsga (lgzskokkal s egyb berendezsekkel), ami szmszerstve minimum 15,9 milli forintot jelent. Mint minden, nzpont krdse ez is, hiszen akcis Suzukihoz kpest ennyi pnz nincs a vilgon, csaldi S-osztlyknt viszont kimondottan barti az sszeg. Megjegyzem, a tesztaut vtelra tlpte a bvs hszmillit, m ennek ellenre az lsfts valahogy kimaradt belle...

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG