BMW 3-as kupé a Hamanntól
Természetesen a BMW sportosan elegáns középkategóriás kupéját is még exkluzívabbá lehet tenni, például a Hamann Motorsport kiegészítőivel. A laupheimi székhelyű tuningcég nemcsak karosszériaszettet ajánl a 3-as kupéhoz, hanem teljesítménynövelő csomaggal, különböző könnyűfém felnikkel és utastér átalakítással is készült.
A Hamann egyelőre csak a hathengeres modellekből tud plusz lóerőket kicsiholni. A vezérlőelektronika átírásával a 325i és 330i esetében 13 és 17 lóerős teljesítménynövekedést érnek el, a nyomaték pedig 25 Nm-rel nő. Ezzel párhuzamosan a végsebesség is módosul, a 325i esetében 250 km/órára, a 330i esetében pedig - az elektronikus korlátozás eltörlése után - 265 km/órára.
A dízel modellek vásárlói is megtalálhatják a számításukat, a Hamann a 330d és a 335d modelleket hozza jobb formába. Előbbi a kúra után már 272 lovat állít csatasorba és 259 km/óra végsebességre képes, míg utóbbi elképesztő 313 lóerőt ad le és 272 km/óráig gyorsítja a 3-ast. A nyomatékértékekre a brutális jelző illik a legjobban: a megpiszkált 330d 600 newtonméterrel ráncigálja a főtengelyt már 2000-es fordulatszámnál, a 335d pedig ennél még 30 Nm-rel többet présel ki magából. A német mesterek amúgy már dolgoznak a 335i változaton is, amiből szándékuk szerint 380 lóerőt csalogatnak majd elő. A 335i kupé és a 335d kupé felszerelhető a cég jóféle négycsöves sportkipufogó-rendszerével is, 76 mm-es végződésekkel.
A Hamann sosem végez fél munkát, a karosszéria kicsinosítását ezúttal sem hanyagolta el. A sportosabb kinézetű első szoknya a gyárira illeszthető, s a karakteres küszöbtoldatokkal együtt jóval alacsonyabbnak láttatja az autót. A csomagtartóra kétféle szárnyat kínálnak, melyek nagy sebességnél leszorító erőt termelnek. Ezek mellé még egy tetőszárny is felrakható. Az optikát a karbon-kevlár tükörrátétek és természetesen a hatalmas könnyűfém felnik koronázzák meg.
A bajor kupéhoz négyféle stílusú kerék áll rendelkezésre 18-tól 20 hüvelykes
átmérőben. A legegyszerűbb az egyrészes, ötküllős HM2-es görgő 18 colos méretben. Választható ugyancsak egyrészes, sokküllős Anniversary I fantázianevű felni, ami azonban már 18, 19 és 20 colos méretben is kapható. A PG3 nevű kompozit kerék már komolyabb, ezüst színben és polírozott peremmel kelleti magát 19-es és 20-as méretben. Persze a legütősebb a 20 colos Edition Race csúcsmodell. A háromrészes, ultrakönnyű, kovácsolt, titán csavaros, kilenc főküllős, fekete közepű és polírozott peremű darabok 8,5 x 20 és 10 x 20 hüvelykes méretben kerülnek fel a kupéra, rajtuk elöl 235/30 ZR 20-as, hátul 285/25 ZR 20-as papucsokkal.
Galéria itt!
Galéria itt!
Természetesen a gyilkos kinézethez elengedhetetlen az ültetés, amit Hamannék egy progresszív ültetőrugószettel oldottak meg. A gép elöl 35, hátul 20 mm-rel került közelebb a földhöz, így mindennapi használhatósága megmaradt.
Az utastérben is számos igényes kiegészítőt találunk, a háromküllős légzsákos sportkormánytól kezdve a szénszálas műanyag dekoráción át a különböző váltógombokig, alumínium pedálokig és kézifékkarokig. A kínálatba exkluzív szőnyegszett is tartozik. A vevő szava parancs, s megfelelő ellentételezéssel a Hamann emberei bármilyen igényt megvalósítanak, legyen az teljes újrabőrözés vagy teljes multimédiás átalakítás DVD-vel, TV-vel és PlayStation-nel.
|