Audi S3 330 lóerővel
Igazi versenyautót faragott a Motoren Technik Mayer (MTM) cég az új Audi S3-asból. Profi motor-, fék-, és kipufogó tuning segítségével 330 lóerősre tornázták fel a gyárilag sem éppen harmatos kompakt sportoló teljesítményét.
A VW-csoporttól kölcsönzött kétliteres TFSI turbómotornak számos kivitele létezik, azonban az Audi S3-asban már gyárilag 265 lóerővel bír. Az erőforrás ideális tuningalany, és ennek megértéséhez elég egy látogatást tenni a wettstetteni székhelyű MTM-nél. Egyedül a motorelektronika átírásával 45 lóerő plusz sajtolható ki a blokkból, aminek következtében a nyomaték is 400 Nm-re módosul (szériában 350 Nm). Nem semmi, és akkor még a kipufogórendszer is érintetlen. Egy MTM rezonátorcső és egy hátsó sportdob beépítésével további 5 lóerős és 5 newtonméteres teljesítménynövekedéssel lehet számolni. A legdurvább verzióban a teljes kipufogórendszer cserére kerül, a katalizátort pedig egy fémházas darabbal helyettesítik. A huzatos rendszer versenyautós hangot hallat a két darab 80 mm-es végződésen keresztül. Ezek után az Audi S3-as főtengelyét már 330 lóerő és 420 Nm nyomaték feszíti. Mivel a gép szériában quattro hajtású, nem gond 5,1 másodperc alatt nulláról százra felgyorsulni (széria 5,7 mp). A csúcssebesség 264 km/óra. Az MTM természetesen minden beépített alkatrészre garanciát vállal.
A megszaporított lóerők új fékrendszer után kiáltanak, s az MTM ezen a téren is teljes körű programmal készült. Az S3-as esetében háromféle csomag létezik az első tengelyre. Az alapcsomagban nyolcdugattyús féknyergek és 330 x 32 mm-es perforált féktárcsák vannak, de rendelhetők 356 x 34 mm-es perforált tárcsák is. Az MTM a maximalistáknak ajánlja a 8-dugattyús nyergekből és 380 x 34 mm-es tárcsákból álló szettet, aminek már olyan drasztikus hatása van, mintha az ember egy horgonyba kapaszkodna. A versenyt a fékekkel lehet megnyerni - szokták mondani, ami ez esetben valóban igaz lehet. A fém fékcsövek is természetesen a csomagok alaptartozékai.
Az S3-as kivételes képességű autó, de a kompromisszummentes haladáshoz egy MTM állítható sportfutómű is szükségeltetik, ami 35 és 65 mm között ülteti meg a karosszériát. A vékonyabb pénztárcával és szerényebb igényekkel rendelkező vevők sima ültetőrugó-szettet is választhatnak, ami 45 mm-rel engedi lejjebb az Audit. A még jobb útfogás érdekében az MTM 20 mm-es nyomtávszélesítőket is alkalmaz. A tengelyvégekre a német tuner a saját, Bimoto fantázianevű kerekét teszi fel, mely többféle színben is kapható. Az S3-asra a 8,5 x 19-es méretűek a megfelelők, 235/35 ZR 19-es gumikkal.
|