Monstrum a Brabustól
A Brabus a Mercedes-Benz ML 63 átiratával rukkolt elő a Genfi Autószalonra. Az 550 lóerős szörnyeteg igazán impozáns látványt nyújt.
A WIDESTAR "keresztnevű" modell világpremierjét a Brabus cég a svájci kiállításon tartotta. Az ML 63 alapjaiból megálmodott szörnyeteget a Brabus bármelyik ML Mercedesből elő tudja varázsolni, mivel az átalakítás során használt elemek minden ML autóra passzolnak.
Kezdetnek a Brabus szakemberei az autó szélességét növelték meg 40 milliméterrel, majd hatalmas kerekeket pakoltak a WIDESTAR tengelyeire. A 23-as felnikre pedig 315/25-ös gumiabroncsokat szereltek. Az autó küllemének díszítésénél itt nem álltak meg, átrajzolták a kerékjárati íveket, más, sportosabb lökhárítót kapott az ML Mercedes. Az első lámpák alá pedig a lökhárítóba integrálták a kettős ködlámpákat. Megváltoztatták a légterelők vonalait is és a küszöböket sem hagyták érintetlenül.
Felfüggesztések sem maradtak az eredetik az autóban, a Brabus egy AIRMATIC rendszerrel spékelte meg a WIDESTAR-t. Ezzel az autó magassága szabadon változtatható, hol feljebb, hol lejjebb lehet engedni az autó hasát. A közvetlenebb kormányzáshoz nagyban hozzájárul, ha a vezető utasítására 30 millimétert veszít az autó a magasságából.
Nem is a Brabus lenne, ha a motort nem vették volna kezelésbe. Az alap ML 63-as 510 lóerős erőforrása megkapta a Brabus B63 S "csomagját", amivel a V8-as aggregát 550 lóerősre erősödött. A motor maximális forgatónyomatéka 630 Nm-ről 650 Nm-re változott. Ez a több mint félezres teljesítmény arra elég, hogy a WIDESTAR az álló helyzetből 100-as tempóra gyorsítás házi feladatát 4,9 másodperc alatt letudja. Végsebessége a "felpiszkálás" hatására 250 km/óráról felkúszott 275 km/órára. A megnövelt teljesítményhez méretes féktárcsákat párosítottak, elöl 380-as, míg hátulra 355 milliméteres tárcsákat szereltek fel. Az első kerekek mögött 12 dugattyú szorítja a fékbetéteket a tárcsához, a hátsó fékerőről pedig egy hat dugattyús rendszer gondoskodik.
|
Galéria | | Nehéz lenne összetéveszteni a WIDESTARt más ML Mercedes-szel, mert a Brabus logója szinte mindenütt ott feszít, a féknyergeken, a felnik közepén és az utastérben is. Az utastérben, ahol kétfajta bőrkárpit uralkodik, az ülések, az ajtóborítások, a kormány mind-mind csupa bőrbevonatú. Az amúgy is káprázatos felszereltséget pedig még megtoldották egy az első ülések fejtámlájába épített LCD képernyővel. A hét hüvelykes képernyőn DVD filmeket nézhetnek az utasok. Ezzel is kárpótolva a hátul utazókat, hogy nem ők vezetik a Brabus WIDESTAR modelljét.
|