Brabus C-osztály
A Brabus az elsők között ajánl komplett tuning programot az új Mercedes-Benz C-osztály benzin- és dízelmotoros változataihoz.
Bodo Buschmann talán maga sem hitte, hogy legmerészebb álmai is valósággá válnak, és ekkora méreteket öltenek. A németországi Bottropban székelő Brabus napjaink egyik legprofibb, legelismertebb és legjobb minőséget produkáló Mercedes-Benz nemesítő műhelye, amely önálló márkanév alatt állít elő Mercedes-alapú személygépkocsikat. Buschmann kitűnő üzletember, így a Brabusnak leányvállalata is van Startech néven, amely Chrysler, Dodge és Jeep típusokat vesz kezelésbe, és a cég már saját szalont is nyitott a tengerentúlon. Maradjunk azonban most Európában, és fókuszáljunk az új C-osztályra, amely modell igen fontos szerepet játszik a Mercedes-Benznél: ez a legnagyobb darabszámban eladott stuttgarti típus, és ha megbukna - amire a kedvező fogadtatás miatt gyakorlatilag már minimális az esély -, akkor bizony érzékenyen lenne érintve az óriásvállalat pénzügyi helyzete.
A Brabus hosszú évek óta kitűnő kapcsolatot ápol az anyacéggel, ezért nem meglepő, hogy ilyen hamar piacra kerülhetett a C-osztály bottropi átirata. A tervezőcsapat két stratégiai terv szerint dolgozott, egyrészt legyártásra kerültek a karosszéria kiegészítői, másrészt kidolgozásra került a motorprogram. Itt külön utakon jártak a mérnökök, mert amíg a dízeleknél három erőforráshoz fejlesztettek ki erősítőcsomagot, addig a benzines oldalon csak egy új erőforrás érhető el, igaz, itt teljes átépítésről van szó - kezdjük is ennek bemutatásával. A C 280 és C 350 típusok V6-os blokkját 4 literre fúrták fel, új a főtengely, a komplett szelepvezérlés, egyedi a kipufogórendszer, és persze a megváltozott paraméterekhez lett igazítva az elektronikai program. Az eredmény 332 lóerő és 420 newtonméter, amely 5,9 másodperces százas gyorsuláshoz, valamint 275 km/órás végsebességhez elegendő.
A dízeleknél az első lépcsőfok a C 200 CDI (plusz 39 LE és 385 Nm), arany középút a C 220 CDI (195 LE és 450 Nm), míg a képzeletbeli trónt a C 320 CDI foglalja el, amely közel 280 lóerőt és 590 newtonméter (!) forgatónyomatékot tud felmutatni. A dinamikusan mozgó Brabus változatokat nagyteljesítményű fékrendszerrel lehet megzabolázni, amely berendezés elemei bőven elférnek a 20 colos könnyűfém felnik mögött. Aki nem szereti az ennyire extrém dolgokat, 17, 18 és 19 colos kerekeket is választhat, a gyártó elsősorban a sportosan elegáns Monoblock VI felni típust ajánlja.
A karosszéria kiegészítő elemei igényes, drága szénszálas anyagból, kiváló minőségben készültek. Többek között újak a lökhárítók, az indexes tükörházakat karbon betét díszíti, és a legfontosabb, hogy a C-osztály harmonikus arányait nem borítja fel a Brabus kit. Minden a helyén van, semmi nincs abnormálisan eltúlozva, és az sem meglepő, hogy a Brabus önálló garanciát ad az autó mellé. Az utastérben ugyancsak mértékkel nyúltak a bútorzathoz: mindent a saját, titkos technológiával cserzett és színezett Mastik bőr, valamint Alcantara borít, egyedi a váltókar, belül világító feliratot, kívül négy LED-et kapott a küszöb, új a kormány, alumíniumból vannak a pedálok, és persze nem hiányzik a 330 km/óráig skálázott sebességmérő sem.
|